14.2.2014
ထိုကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ယမန္ေန႔က ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး႐ံုးတြင္ ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအ႐ံုး(ေကအဲန္ ယူ)၊ ကရင္ျပည္နယ္အစိုးရႏွင့္ ကုမၸဏီတို႔ ေတြ႕ဆံုကာ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကၿပီး နစ္နာဆံုး႐ံႈးသြားသည့္ ေဒသခံလယ္သမားမ်ားအတြက္ ထိုက္သင့္ေသာ ေလ်ာ္ေၾကးရရွိေစရန္ ေကအဲန္ယူဘက္က ၾကား၀င္ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးသည့္အတြက္ ျပည္နယ္အစိုးရႏွင့္ ကုမၸဏီ တို႕က သေဘာတူညီခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေကအဲန္ယူ၊ ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕နယ္ဥကၠဌ ပဒိုေစာေမာထူးက ေျပာသည္။
“က်ေနာ္တို႕ ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး႐ံုးမွာ ျပည္နယ္အစိုးရနဲ႕ ကုမၸဏီနဲ႕ က်ေနာ္တို႕အဖြဲ႕ေတြနဲ႕ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြး တယ္။ အစိုးရက တစ္ဧကကို ၁၅သိန္းနဲ႕ေပးမယ္။ ကုမၸဏီကေတာ့ ၅သိန္းေပးမယ္။ ေပါင္းလိုက္ရင္ တစ္ဧကကို သိန္း ၂၀ႏႈန္း ရမယ္”ဟု ပဒိုေစာေမာထူးက ေကအိုင္စီသို႔ ေျပာသည္။
ထိုပ်က္စီးဆံုး႐ႈံးသြားသည့္ ေျမယာမ်ားအတြက္ ေလ်ာ္ေၾကးေပးေဆာင္ရန္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ဘတ္ဂ်က္က်လာၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ထိုပ်က္စီးသြားေသာ ေျမယာႏွင့္ လယ္သမားမ်ားကို အစိုးရမွ စာရင္းမ်ား လိုက္လံစုေဆာင္းေနဆဲျဖစ္သည္။
၎ေနာက္ အစိုးရက ေကအဲန္ယူႏွင့္ ေဒသခံမ်ားကို ထပ္မံ ေတြ႕ဆံုၿပီး ေျမယာဆံုး႐ႈံးသြားသူမ်ားကို ေလ်ာ္ေၾကးေငြ ထုတ္ေပး သြားမည္ဟု ကရင္ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္အမတ္၊ ေကာ့ကရိတ္ေျမာက္ပိုင္း မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁)မွ မန္းလွၿမိဳင္က ေျပာသည္။
“ႏိုင္ငံေတာ္က ေလ်ာ္ေၾကးကို တစ္ဧကႏႈန္းမွာ ၁၅သိန္းေအာက္ သတ္မွတ္ထားတယ္။ ဘတ္ဂ်က္ေတြ က်လာၿပီး။ အခုမွ စာရင္း လိုက္လံစုေနတုန္းပဲ။ ၿပီးမွ ေကအဲန္ယူအဖြဲ႕နဲ႕ ေဒသခံေတြကို ျပန္ေတြ႕ရဦးမယ္ေလ။ ေလ်ာ္ေၾကးေပးတဲ့အခါမွာ ေဒသခံေတြက လက္မွတ္ထိုးၿပီးတာနဲ႕ ေငြထုတ္ေပးမယ္”ဟု မန္းလွၿမိဳင္က ေကအိုင္စီ၏ ေမးျမန္းမႈကို ျပန္လည္ရွင္းျပသည္။
ယင္းသို႕ ဆံုးရႈံးသြားသည့္ ေျမယာမ်ားအစား ေလ်ာ္ေၾကးမ်ား ရရွိပါက လက္ခံႏိုင္ေၾကာင္း ေျမယာပ်က္စီးသြားရသူ ေကာ့ကရိတ္ ၿမိဳ႕၊ ေခ်ာင္းေတာင္ရပ္ကြက္ေန နန္းပုလဲက “ဒီေလာက္ဆိုရင္ မရတာနဲ႕စာရင္ ခံသာတာေပါ့။ လယ္သမားေတြလည္း ရင္းႏွီးေငြ ေတြ ရလာတယ္ေလ”ဟု သူမက ေျပာသည္။
ျမ၀တီမွ ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕အထိ လမ္းအရွည္ ၄၅ကီလိုမီတာရိွသည့္ အဆိုပါအာရွလမ္းမႀကီးကို ထိုင္းႏိုင္ငံမွ SEE SANG ကုမၸဏီ က ေဖာက္လုပ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး လမ္းစီမံကိန္းမွာ ေဒသခံမ်ား ၏ လယ္ေျမဧကေပါင္း ၆၀ေက်ာ္ကို ျဖတ္သန္းသြားခဲ့ၿပီး နစ္နာဆံုး႐ႈံးသူ စုစုေပါင္း ၅၀ဦးခန္႔ရွိသည္ဟု သိရသည္။
အာရွအေ၀းေျပးလမ္း စီမံကိန္းအတြက္ ထိုင္းႏွင့္ ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံသေဘာတူညီခဲ့ၾကၿပီး ထိုင္းႏိုင္ငံက အာရွဖြ႔ံၿဖိဳးေရးဘဏ္ အကူ အညီျဖင့္ ထိုင္းဘတ္ေငြ ၁,၁၄၀သန္း အကုန္က်ခံကာ ၂၀၀၄ခုႏွစ္က စတင္ ေဖာက္လုပ္ကာ ၂၀၀၅ခုႏွစ္တြင္ ေခတၱရပ္နားခဲ့ သည္။
သို႔ေသာ္ ေကအဲန္ယူႏွင့္ အစိုးရတို႔ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူလက္မွတ္ထိုးခဲ့ၿပီးေနာက္ ၂၀၁၂ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာတြင္ စီမံ ကိန္းကို ျပန္လည္စတင္ခ့ဲၿပီး ၂၀၁၄၊ ဧၿပီလတြင္ အၿပီးေဖာက္လုပ္သြားကာ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံ ဒါနန္းၿမိဳ႕မွ လာအို၊ ထိုင္း၊ ျမန္မာ၊ အိႏၵိယ စသည့္ႏိုင္ငံမ်ားကို ျဖတ္သန္းသြားလာႏိုင္မည့္ အာရွလမ္းမႀကီးျဖစ္လာမည္ဟု သိရသည္။
KIC
No comments:
Post a Comment