3.2.2014
အဲဒီ ပဏာမ စီမံကိန္းေတြထဲမွာ ျမန္မာနဲ႔ ထိုင္းႏိုင္ငံၾကား မိုင္ ၉ဝ ေက်ာ္ရွည္တဲ့ အသြားအျပန္လမ္း၊ အေသးစားဆိပ္ခံတစ္ခု၊ ပဏာမအဆင့္ စီးပြားေရးဇုန္ငယ္တစ္ခု၊ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားေပးရံုေတြ၊ တယ္လီဖုန္းဆက္သြယ္ေရးလိုင္းေတြ၊ လူေနရပ္ကြက္ေတြနဲ႔ ေရေပးေဝေရးေတြ ပါဝင္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ လုပ္ကိုင္ခြင့္တင္ဒါ ေလွ်ာက္ထားတဲ့ ကုမၸဏီေတြကို ႏိုင္ငံတကာ တင္ဒါစနစ္နဲ႔ အညီေလးလအတြင္း ေရြးခ်ယ္မယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းကို ထိုင္းႏိုင္ငံက အီတာလ်ံထိုင္းကုမၸဏီက ဦးဆံုးပထမ တာဝန္ယူခဲ့တာပါ။ ဒါေပမဲ့ ႏိုင္ငံတကာရင္းႏွိီးျမွဳပ္ႏွံမႈ ေတြ ေမွ်ာ္လင့္သေလာက္ ဝင္ေရာက္မလာခဲ့တာေၾကာင့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ အီတာလ်ံထိုင္းကုမၸဏီ ႏႈတ္ထြက္သြားခဲ့ပါတယ္။
ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္စီမံကိန္းမွာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံဖို႔ ျမန္မာနဲ႔ ထိုင္းက ဂ်ပန္ႏိုင္ငံကိုၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ ဧၿပီလက ကမ္းလွမ္းဖိတ္ေခၚခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဂ်ပန္အစိုးရရဲ႕ စီးပြားေရးအႀကံေပးပုဂၢိဳလ္က ဂ်ပန္အေနနဲ႔ ရန္ကုန္မွာ တည္ေဆာက္ေနတဲ့ သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္စီမံကိန္းကို သာ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္မတိုင္ခင္ၿပီးစီးေအာင္ ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္မွာျဖစ္တယ္လိ ု႔ ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့ျပင္ ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းဟာ အာဆီယံႏိုင္ငံေတြအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ စီမံကိန္းတစ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ျပႆနာက စီမံကိန္းရဲ႕ အလြန္တရာ ႀကီးမားလွတဲ့ အရြယ္ပမာဏျဖစ္ပါတယ္။ ထားဝယ္စီမံကိန္းဟာ သီလဝါထက္ ဆယ္ဆပိုၿပီး ႀကီးပါတယ္လို႔လည္း ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။
RFA
No comments:
Post a Comment