9-8-2013
ကရင္အမ်ဳိးသားမ်ား၏ မဂၤလာရွိေသာ ရုိးရာဓေလ့ပြဲမ်ားအနက္ ၀ါေခါင္လ
ခ်ည္ျဖဴဖြဲ ့မဂၤလာပြဲ ေတာ္သည္ အလြန္မြန္ ျမတ္ေသာ
ရုိးရာပြဲေတာ္တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ဤမဂၤလာပြဲေတာ္သည္ဘာသာေရး ပြဲေတာ္ တစ္ခုမ ဟုတ္ပါ၊
ေရွးဘိုးေဘဘီ ဘင္ ကရင္လူၾကီးမ်ား၏ အဆိုအမိန္ ့အရ၀ါေခါင္လသည္မေကာင္းဆိုး၀ါးမ်ား၏ ျမဴးထူးေပ်ာ္ ပါးသည့္ လရာသီျဖစ္သ ည္။
ထိုမေကာင္းဆိုး၀ါး၀ိဉာဥ္(လိပ္ျပာ)မ်ားသည္ လူသားတို ့၏ ၀ိဉာဥ္(လိပ္ျပာ)မ်ား ထံခို၀င္ပူးကပ္မႈ
ျပဳတတ္သည့္အေ ပၚလူသားမ်ား၏ ၀ိဉာဥ္(လိပ္ျပာ) ႏွင့္ပူးကပ္ကၽႊမ္း ၀င္မည္ကို
အလြန္စိုးရြံ သျဖင့္ မိဘဖိုးဘြားမ်ားမွာ ၎တို ့သားသမီးေျမး ျမစ္မ်ား၏
၀ိဉာဥ္(လိပ္ျပာ)ကိုေခၚျပီး သန္ ့ရွင္းျဖဴစင္သည့္ ခ်ည္ျဖဴျဖင့္ တုတ္ခ်ည္၊
ခ်ဳပ္ေနွာင္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ ျမန္မာျပည္ဟု ယခုေခၚဆိုေသာ ေဒသသို ့မေရာက္ရွိလာမွွီအခ်ိန္ကာလကတည္း
ကပင္ မြန္ဂိုးရီးယားနိုင္ငံရွိ ကုန္းျပင္ျမင့္မွေန၍ ကရင္ရုိးရာ ခ်ည္ျဖဴဖြဲ
့မဂၤလာပြဲေတာ္ကို ႏွစ္စဥ္ဆင္ႏြဲ လာ ခဲ့ၾကပါ သည္။ဟိုးေရွး ေခတ္
ဘိုးေဘးဘီဘင္မ်ားသည္ ယခုေခတ္ ကၽႊန္တို ့ေခတ္ကာလ လူသား မ်ားႏွင့္
အလြန္ကြဲျပား ျခားနားစြာျဖင့္ အသက္ရွည္ၾကာၾကပါသည္။
ေခတ္မွီေဆး၀ါးမ်ားကို ရယူသံုးစြဲျပီး အသက္ရွည္ၾကာၾကျခင္း မဟုတ္ေခ်။ ထို ့သို ့အသက္ ရွည္ၾကာၾက သည့္ အတြက္(“ေဖါဟ္လ္ုဆီ့-လီလ္ုယာ”သားသမီးတက်ိတ္၊ ေျမး တစ္ရာ)ဟူ၍ ဘုိးဘြားမ်ား ေျပာစမွတ္ ရွိသည္ကို ေတြ ့ရွိမွတ္သားမိပါသည္။
အဆိုပါအဆက္ဆက္ အမ်ား အျပားေသာ သားသမီးမ်ားသည္ နိယာမအရ အခ်ိန္တန္ အရြယ္ေရာက္ အိမ္ေထာင္ သားေမြးမႈျပဳၾကျပီး
ေရၾက သည္ရာ၊ မ်က္ႏုရာ မိမိတို ့ကၽြမ္းက်င္ခံုမင္သည့္ လုပ္ငန္းအစုစုျဖင့္
အရပ္ေဒသအသီးသီးသို ့ ထြက္ခြာလုပ္ရွား အသက္ေမြး၀မ္းျပဳၾကသည့္အခါ
မိဘဘိုးဘြားမ်ားႏွင့္ အ လွမ္းေ၀း ကြာၾကျပီး မြန္ဂုိးရီးယားအႏြယ္၀င္လူမ်ဳိးမ်ား ႏွင့္ ထိုင္တရုတ္အႏြယ္၀င္လူမ်ဳိးမ်ားတို ့ႏွင့္ အတူ ေရာေႏွာ္ေနထိုင္လာၾကသည့္အတြက္ မိဘ ဘိုးဘြားမ်ားက မိမိ၏သားသမီး ေျမးျမစ္မ်ား ကဲြျပားေပ်ာက္ ကြယ္သြားမည္ကို
စိုးရိမ္ပူပန္ၾက၍ ၀ါေခါင္လျပည့္ ေရာက္သည့္အခါ တနယ္ တေက်း သို ့
ေန ထိုင္ၾကသည့္ သားသမီးေျမးျမစ္္မ်ား၏ စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး
အစရွိသည္ အားျဖင့္ မည္ကဲ့သို ့ ျဖစ္ရွိေနသည္မ်ားကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ေတြ
့ျမင္သိရွိႏုိင္ရန္ႏွင့္ စီမံေဆာင္ရြက္ ေပးနိုင္ ရန္ အတြက္ စုစည္းကာ
တခ်ိန္တေနရာတည္း၌ပင္ လုိအပ္သလုိစီမံေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။
သားသမီး ေျမးျမစ္မ်ားအတြင္း အျပန္အလွန္ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးျပီးစိတ္၀မ္း
ကြဲျပားမႈမရွိေစရန္ တစုတစည္း တည္း ဆံုးမၾသ၀ါဒ ေပးနိုင္ရန္လည္း ျဖစ္ပါသည္။
ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ ေရၾကည္ရာ၊ မ်က္ႏုရာ ျမန္မာျပည္ သို ့ ဆင္းသက္ခြဲခြာ
လာၾကသည့္အခါအုပ္စုခြဲ၍ ေမာ၀္ထၚ(-အမိဘက္)၊ဖါထၚ(အဖဘက္)အုပ္စုႏွစ္စု
ျဖစ္ေပၚ ခဲ့ၾကသည္။
ထို႔သို႔ အုပ္စုမကြဲမွီကတည္းက ကရင္အမ်ဳိးသားတို
့သည္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ျပန္လည္မွတ္မိေစရန္ႏွင့္ အ ခ်င္း ခ်င္းအသိ အမွတ္ျပဳ
ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ေရးကို ရည္ရြယ္ျပီး ဘိုးဘြားမ်ားက မိမိတို ့၏ လက္ေကာက္
၀တ္အသီးသီးတြင္ အမွတ္အသားျဖင့္ ခ်ည္ဖြဲ ့ေနွာင္ေပးခဲ့ၾကသည္။
ကရင္လူမ်ဳိးမ်ား သည္ ကိုဘီသဲကႏၱရ (Gobe Desert) အားျဖတ္သန္းရာတြင္မိုးအမ်ားဆံုး
ရြာေသာလျဖစ္ သည့္ ၀ါေခါင္လတြင္ ျဖတ္သန္းလာခဲ့ၾကသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
သဲကႏ ၱရအား ျဖတ္သန္းရာတြင္ မိုးမ်ားရြာသည့္အတြက္
အပူဒဏ္ခံနိုင္ျခင္း၊ေသာက္သံုးေရ မ်ား အလြယ္တကူ ရရွိျခင္းတို ့ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ထို႔သို႔သဲကႏ ၱရ မျဖတ္ သန္းမွီ တဦးနွင့္တဦး ျပန္လည္မွတ္မိၾကေစ ရန္
ရည္ရြယ္၍ လက္ေကာက္၀က္တြင္ အမွတ္အသားအျဖစ္ ခ်ည္ျဖဴဖြဲ ့
ေနွာင္ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယူဆၾကသည္။
ထို႔အျပင္ ၀ါေခါင္လတြင္ ကရင္လူမ်ဳိးတို႔သည္ လယ္ ယာလုပ္ငန္းခြင္အတြင္သို ့
၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္ၾက သည့္ အခ်ိန္ အခါျဖစ္သည့္အေလွ်ာက္ အလြန္ပင္ပန္းသျဖင့္
မေကာင္းဆိုး၀ါးမ်ား ပူကပ္သည့္အခါ လူ၏ ခႏၶာကိုယ္၌ရွိေသာ္ ၀ိဉာဥ္
(လိပ္ျပာ)မ်ား လြင့္ပါး မသြားေစဘဲ၊ အစားအေသာက္မ်ားမ်ား
ပိုမိုစားသံုးနိုင္ ရန္ရည္ရြယ္၍ ခ်ည္ျဖဴဖြဲ ့ျခင္းျပဳလုပ္ၾက သည္ဟုအယူရွိခဲ့ၾကသည္။
ကရင့္ရုိးရာခ်ည္ျဖဴဖြဲ ့ မဂၤလာပြဲေတာ္သည္ စင္စစ္အားျဖင့္
အလြန္ေကာင္းျမတ္သည့္အနွစ္ သာရႏွင့္ ရည္ ရြယ္ခ်က္မ်ား ပါရွိပါသည္။
ကရင္လူမ်ဳိးသည္ စိတ္ထားျဖဴစင္သန္ ့ရွင္းျပီး ကံတရားအေပၚ အလြန္ သက္၀င္
ယံုၾကည္အားကိုးေသာ လူမ်ဳိးတမ်ဳိး ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ အစဥ္သျဖင့္
ကံေကာင္းအေၾကာင္း လွေစရန္ႏွင့္ မေကာင္းသည့္ အေၾကာင္းတရားမ်ား ၾကံဳေတြ
့ခံစားရျခင္းမ်ဳိးမရွိေစရန္အတြက္ မိဘ ဘိုးဘြားမ်ား မွ ေမတၱာ ပို႔သ ဆုေတာင္းပထနာ ျပဳ ေပးျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုရပါလွ်င္ကရင္အမ်ဳိးသားထုအတြင္းစည္းလံုးညီညြတ္စြာျဖင့္
ေနထိုင္လုပ္ရွားျခင္းေကာင္းျမတ္သည့္ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ ျပည့္စံုရန္
အားထုတ္ၾကိဳး ပမ္းစားျခင္း၊ မိမိ၏အမ်ဳိသားေရးစိတ္ဓါတ္ မ်ား
ယဥ္ေက်းမႈ အေမြးအႏွစ္မ်ား တိုးတက္ ရွင္သန္နုိးၾကားေစျခင္း မ်ားကို ျပန္လည္
လွစ္ဟႏုိးဆြေပးသည့္ ၀ါေခါင္လ ျပည့္ ကရင္ရုိးရာခ်ည္ျဖဴဖြဲ ့မဂၤလာပြဲေတာ္ကို
အစဥ္အလာ မပ်က္ က်င္းပလုပ္ေဆာင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ခ်ည္ျဖဴဖြဲ
့ပြဲေတာ္ က်င္းပျခင္းသည္ အဓိပၸယ္အႏွစ္သာရ ျပည့္ျပည့္၀၀ရွိပါသည္။
ပြဲေတာ္အတြက္ အသံုးျပဳ သည့္ အေဆာင္အေယာင္ပစၥ ည္းမ်ားကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ ဂဃနဏ
ေလ့လာၾကည့္ပါ က ေပၚလြင္ထင္ ရွားလွပါသည္။
ခ်ည္ျဖဴဖြဲ
့ပြဲေတာ္သို႔ တတ္ေရာ က္ပါ၀င္ ဆင္ႏြဲမည္ ဆိုပါလွ်င္လည္း ကရင္အမ်ဳိးသားမ်ား၏
၀တ္စံုကို စနစ္ တက် ၀တ္စား ဆင္ယင္ျပီးမွသာ တက္ေရာက္ပါ၀င္ဆင္ႏြဲႏုိင္သည့္ ေလးနက္ေသာစည္းကမ္းခ်က္မ်ား ထား ရွိပါသည္။ မဂၤလာက်က္သေရႏွင့္ အတိျဖစ္ သည္။
လက္ခ်ည္မဂၤလာျပဳလုပ္သည့္ ဘိုးဘြားမ်ားသည္ လင္မယားစံု
အဘိုးအဘြားျဖစ္ရပါသည္။ လက္ခ်ည္ မဂၤ လာျပဳ လုပ္သည့္ ေဒါင္းလန္းႏွင့္
အေဆာင္အေယာင္ပစၥည္းမ်ားကိုလည္း
မိစံုဖစံု၊ ကာလသား၊ ကာ လ သမီး မွသာ ကိုင္တြယ္ခ်ီ မခြင့္ရွိပါသည္။ မဂၤလာအမႈကို
ျပဳသျဖင့္ မဂၤလာရွိသူ (ျပည့္စံုသူ)မ်ားသာ ကိုင္ တြယ္ခ်ီမရမည္ ဟူသည့္ အယူအဆ
ယံု ၾကည္ခ်က္ျဖစ္ပါသည္။
လုပ္ထံုးလုပ္နည္းႏွင့္ အေဆာင္အေယာင္ပစၥည္းမ်ား၏ အႏွစ္သာရႏွင့္အနက္အဓိပၸယ္မွာေအာက္ပါအ တိုင္းျဖစ္ျပီး အေဆာင္အေယာင္ပစၥည္းမွာ(၇)မ်ဳိးျဖစ္သည္။
လက္ခ်ည္မဂၤလာမျပဳမွီ တစ္ရက္အလို ၀ါေခါင္လဆန္း ၁၃ ရက္ေန ့တြင္
သားသမီးေျမးျမစ္မ်ားအား စုစည္းျပီး စုရပ္၌ ညီညီညာညာေရာက္ရွိပါလွ်င္
လက္ခ်ည္မႈကို တာ၀န္ယူရသည့္ အဘြားအိုသည္ အိမ္၏ေလွ ခါးမအား (ဃွင့္ထုင္.)
ေယာက္မႏွင့္ ညင္သာစြာရုိက္ခတ္ျပီး သားသမီး ေျမျမစ္မ်ား၏ ၀ိဉာဥ္ (၀ီလာ)အား
ေခၚယူသည္၊မေနအပ္ သည့္ မေကာင္းေသာ အရပ္ေဒသတြင္ မေနဘဲေနအိမ္၌
မိဘဘိုးဘြားေဆြမ်ဳိးညီကို ေမာင္ႏွမမ်ားႏွင့္ အတူတကြ ျပည္ လည္
လာေရာက္ေနထိုင္ၾကပါဟူ၍ ဆံုမသည္။
မိဘဘိုးဘြားမ်ားမွ
လမ္းညြန္ ေပးထားခဲ့သည့္အေမြးအႏွစ္ စည္းကမ္းစ နစ္မ်ားႏွင့္အညီ စုစည္းစြာ
ေနထို္င္ လုပ္ကိုင္ အေကာင္းအထည္ေဖၚသြားရန္ျဖစ္သည္။
ေလွခါးမ (ဃွင့္ထုင္)ကဲ့သို ့ေျဖာင့္ ေျဖာင့္မတ္မတ္ အတိ အက်
လိုက္နာလုပ္ေဆာင္ၾကပါ။ မိမိတို ့၏စိတ္ဓါတ္မ်ားကို ေကာင္းျမတ္သည့္ေနရာ
သန္႔စင္ သည့္ေန ရာ ၌သာ ထားပါစသည္ျဖင့္ စုစည္းခ်စ္ၾကည္မႈ၊
စည္းကမ္းလိုက္နာေစာင့္ထိန္းမႈ၊ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား အား ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈ၊ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းမြန္ထက္ျမက္မႈမ်ား ျဖစ္သည္ ရွိလာရန္အတြက္ သားသမီး ေျမးျမစ္မ်ားျဖစ္ေသာ လူငယ္ေမာင္မယ္မ်ားအား ထိန္းသိမ္းကာကြယ္မႈမ်ားႏွင့္ သတိေပး ဆံုးမ ၾသ၀ါ ဒျပဳျခင္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
၀ါေခါင္လျပည့္ေန ့နံနက္ ခ်ည္ျဖဴဖြဲ ့မဂၤလာ ျပဳခ်ိန္တြင္ (ၾကယာစံု)
အဘိုႏွင့္အဘြားမွ ဦးေဆာင္၍ မဂၤလာ အမႈကို ျပဳရသည္။ လက္ခ်ည္မဂၤလာ ျပဳရသည့္
ၾကီးငယ္က်ားမ မဟူ အသက္ရွည္ကာ အနာကင္းမဲ့ေၾကာင္း စီးပြားဥစၥာ ရတနာမ်ား
တိုုးတက္ပြားမ်ားေစေၾကာင္း စသည္အားျဖင့္ ဆုေတာင္း ပတနာျပဳေပးပါသည္။
စုစည္းေရာက္ရွိ သည့္ သားသမီး ေျမးျမစ္မ်ားအား စုစုစည္းစည္းေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးျဖင့္ စားေသာက္ဖြယ္ ရာ မ်ားႏွင့္ ျပဳစုေကၽြးေမြး ၾကပါသည္။
လက္ခ်ည္မဂၤလာျပဳစဥ္ အေဆာင္အေယာင္ပစၥည္း(၇)မ်ဳိးအား
အေသအခ်ာ အတိအက် ေတြ ့ ျမင္နုိင္ရန္ အတြက္ မဂၤလာျပဳခံသူ၏
လက္တြင္း၌အထင္အရွား ကိုင္တြယ္ေစပါသည္။ တစ္ခုခ်င္း၏ အႏွစ္သာရ အဓိ ပၸါယ္ကို
ေဖၚျပရွင္း လင္းျပီးဆုေတာင္းျခင္းျဖစ္သည္။
ခ်ည္ျဖဴဖြဲ ့မဂၤလာအေဆာင္အေယာင္ပစၥည္း ၇ မ်ဳိးႏွင့္ ၎တုိ ့၏ အဓိပၸါယ္မွာ
၁။ ေရၾကည္ေအးတခြက္၊
၂။ ခ်ည္ျဖဴသုံးခင္၊
၃။ ထမင္းဆုပ္ ခုႏွစ္ဆုပ္၊
၄။ ေကာက္ညွင္းထုပ္ဖင္ခၽြန္ ခုႏွစ္ထုပ္၊
၅။ ငွက္ေပ်ာသီးမည့္ခုႏွစ္လံုး၊
၆။ နတ္ပန္းညွိ (ဖ၀္၀ီ) ခုနွစ္ခက္၊
၇။ ၾကံခုႏွစ္စိပ္ စသည္တို ့ျဖစ္သည္။
၁။ ေရၾကည္ေအး ေရၾကည္ေအးကဲ့သို ့ သားသမီးေျမးျမစ္မ်ား
ေအးျမၾကည္လင္ပါေစဟူေသာ ယံုၾကည္ ခ်က္ျဖစ္သည္။ ေရ၏စြမ္းပကားသည္ ၾကီးမားလွျပီး
သက္ရွိ သတၲ၀ါအေပါင္းမွ မွီခိုအားထားေနရသည့္ အရာျဖစ္သည္။
ေဟာင္း ႏြမ္း ညစ္ေပေနသည့္စိတ္ဓါတ္မ်ား ကို ေရၾကည္ေအးႏွွင့္ ေဆးေၾကာ သန္
့စင္ျပီး ဆက္လက္၍ ေရၾကည္အား ေသာက္သံုး ျခင္းျဖင့္ကုန္ခန္းေနသည့္အားအင္မ်ား
ျပန္လည္ျပည့္၀ေစျခင္းျဖစ္ သည္။
၂။ ခ်ည္ျဖဴခင္ အျဖဴသည္ စင္ၾကယ္သန္ ့ရွင္းသည့္ သရုပ္ကိုေဆာင္သည္၊
သားသမီးေျမးျမစ္မ်ား၏ ကံၾကမၼာ ဆိုးမ်ား က်ေရာက္ျခင္းမ်ား ျဖစ္ရွိလွ်င္
ကာကြယ္ေျပေပ်ာက္ေစရန္အတြက္ျဖစ္သည္။
မဂၤလာခံ သူ၏ လက္ေကာက္ ၀တ္အား ခ်ည္ျဖဴပတ္ခ်ည္ရာတြင္ ခ်ည္ျဖဴသည္ မႈလအစ
သံုးခင္ရွိျပီးလက္အား သံုးပတ္ပတ္လည္ သံုးထံုျဖစ္ ေအာင္ သံုးၾကိမ္ ခ်ည္ရသည္
သံုးၾကိမ္သံုးခင္တြင္ အားလံုးေပါင္းစုပါက (၃ x ၃ = ၉) ျဖစ္လာသည္
အဓိပၸါယ္မွာ ကိုးန၀င္းေက်ဆု ေတာင္း ပထနာျပဳ လိုက္ျခင္းျဖစ္ျပီး
လက္ခ်ည္ သည့္ ခ်ည္ျဖဴခင္အစအား
ဆိပ္ျဖတ္ ကာ ေရၾကည္ေအးတြင္ ႏွစ္၍လက္ေကာက္၀တ္မွအထက္သို ့
ေပါင္းေလ်ာက္ တင္ျပီး ငယ္ထိပ္သို ့တင္ေပးရ သည္။ ဆုေတာင္းျခင္း၌လည္း ခ်ည္ျဖဴ
ခင္ကဲ့သို ့ ဆံျဖဴသြားက်ဳိးသည္အထိ အသက္ရွည္ကာ အနာမဲ့ပါေစဟူ၍ ျဖစ္သည္။
၃။ ထမင္းဆုပ္ ထမင္းဆုပ္ကဲ့သို ့ ေပါင္းစည္းညီညြတ္ၾကရန္ျဖစ္သည္၊
ထမင္းသည္ နဂိုမႈလအတိုင္း ထားရွိျခင္း ထက္ က်စ္က်စ္လွစ္လွစ္ဆုပ္၍
တဆုပ္ျခင္းထားျခင္းက လြယ္လင့္တကူ ပ်က္ဆီးျခင္း၊ ပုတ္ သိုးျခင္း၊
မျဖစ္ေပၚႏို္င္ေခ်။ မပုတ္မသိုး မပ်က္စီးရန္အတြက္ ထမင္းဆုပ္ကဲ့သို
့က်စ္လစ္စုစည္းပါရန္ ရည္ ရြာယ္ေဖၚျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။
၄။ ေကာက္္ညွင္းထုပ္ဖင္ခၽြန္ ေကာက္ညွင္းသည္ အလြန္တရာမွ ေစးကပ္သည့္
စားဖြယ္ရာ တစ္ခုျဖစ္သည္။ သိုးပုတ္ရန္ခ်က္ ခဲသည္၊ ဖင္ခၽြန္ထုပ္
စည္းထားသျဖင့္ လြန္စြာမွပင္ က်စ္လစ္ေစးကပ္စုစည္းေနျပီး ျပဳျပင္
ထားသည္မွာလည္း သာမန္မဟုတ္ဘဲ အခၽြန္အထက္အျဖစ္ ဖန္တီးထားသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ
ေကာက္ ညွင္းဖင္ခၽြန္ကဲ့သို ့ က်စ္လစ္စုစည္း၍ ထက္ျမက္ထူး ခၽြန္သူမ်ား ျဖစ္ရွိေအာင္ က်င့္ၾကံအား ထုတ္ရန္ ကို ဆိုလိုပါသည္။
၅။ ငွက္ေပ်ာသီး ငွက္ေပ်ာသီး၏ ျဖစ္စဥ္ကဲ့သို ့ ေနထို္င္အားထုတ္ရန္
ရည္ရြယ္ပါသည္။ ငွက္ေပ်ာတစ္ပင္ျဖစ္စဥ္ကို ဆန္းစစ္ ပါက ပင္စည္အား
ထို္းေဖါက္၍ပင္စည္ထိပ္ဖ်ားမွ
ငွက္ေပ်ာဖူး က်သည္။ ၎အဖူးမွ အဖီး လိုက္ျပဴထြက္သည္၊ တစ္ဖီး ျခင္းညီညာစြာ
ထြက္ေပၚျပီး အဖီးႏွင့္ အသီးမ်ားသည္ စည္းကမ္းက်နစြာျဖင့္ စီး
တန္းၾကီးရင့္လာၾကသည္။ ငွက္ေပ်ာတစ္ ခိုင္လံုးအားလည္း အစြယ္တစ္ေခ်ာင္းတည္းမွ
ဖ်ာဆင္းျပီး အစြယ္ အေနႏွင့္လည္း ပင္စည္ကို မွီတြယ္ထားသည္။ ငွက္
ေပ်ာတစ္ပင္သည္ တစ္ၾကိမ္သာသီးသည္။ ဂုဏ္သတၱိ အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အရင္အထိ
ခုတ္ပိုင္းဖ်က္ဆီးေသာ္ လည္း အခ်ိန္တန္လွ်င္ အပင္ငယ္မ်ား ထိုးထြင္း
ေပၚေပါက္လာသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ငွက္ေပ်ာသီး၏ ထူးျခားသည့္ ဂုဏ္ ပုဒ္ကဲ့သို ့
စုစည္းညီညာျပီး သစၥာခိုင္ျမဲ ေသာ၊ စည္းကမ္းေသသပ္ေသာ၊
သားသမီးေျမးျမစ္မ်ားျဖစ္ေစရန္ ရည္ရြယ္ျခင္း ျဖစ္သည္။
၆။ နတ္ပန္ညဳိပန္း(ဖ၀့္၀ီ) နတ္ပန္းညဳိပန္းအမ်ဳိးအႏြယ္သည္ အျခားအျခားေသာ ပန္းမ်ဳိးႏြယ္ကဲ့သို ့ မဟုတ္ေခ်။ ပန္း၏သဘာ၀ အရ ပန္းမ်ားသည္ ေရေလာင္းေပးနိုင္ပါက အပင္ရွင္သန္ဖူးပြင့္ေသာ္လည္း
အခ်ိန္အခါတန္ပါက အပြင့္ေၾကြႏြမ္း ေျခာက္ရ သည္သာ ျဖစ္သည္။ နတ္ပန္းညဳိမွာမႈ
အျမစ္တြယ္ရာတြင္ အပင္ေပါက္၍ ရုံဖြဲ ့ မ်ဳိးဆက္ပ်ံ ့ပြားနိုင္ျပီး အေတာသတ္မႈ
မရွိေခ်။ ေရေလာင္းေပးႏိုင္သေရြ ့ ေႏြ၊ မိုး၊ ေဆာင္း ရာသီးျပည့္
ရွင္သန္ၾကီးထြားမႈရွိသည္ ထးူျခားမႈတစ္ခုမွာလည္း ကေလးသူငယ္မ်ား ခံစားရတတ္ေသာ
အပူဖ်ား၊ အျပင္းဖ်ားမ်ား ျဖစ္ေပၚခံစားရပါလွ်င္ ၎၏အရြယ္ကိုပြတ္ေခ်ျပီး
ရရွိသည့္သတၱဳရည္အား နမ္းဆီျဖင့္ေရာစပ္ကာ အဖ်ားခံစားရသည့္အေလးငယ္၏
၀မ္းဗိုက္၊ ေက်ာျပင္မ်ား အား သုတ္ လိမ္းေပးပါက အဖ်ားက်ျပီး
ခ်မ္းသာရာရရွိနိုင္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ အျမစ္တြယ္ရာ အပင္အျဖစ္
လန္းဆန္းႏုိင္ျခင္းျဖစ္ ပါသည္။ နတ္ပန္ညဳိပန္း(ဖ၀့္၀ီ)ကဲ့သုိ
့ပင္ ကရင္လူမ်ဳိး မ်ားသည္ မိမိေရာက္ရွိသည့္ ေနရာေဒသတြင္ အတည္တက်
ေနထုိင္စားေသာက္ၾကရင္း မိမိအမ်ဳိးသားယဥ္ ေက်းမႈမ်ားႏွင့္ ရုိးရာဓေလ့မ်ားကုိ
ျမွင့္တင္ထိန္းသိမ္းေပးႏုိင္ၿပီး မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားအား ေမြးထုတ္ေပးႏုိင္ရန္ အတြက္ ရည္ရြယ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
၇။ ၾကံ ၾကံသည္ ထူးျခားသည့္၀ိေသသရွိပါသည္။ ၾကံအား အပြင့္အသီးမွ
စုိက္ပ်ဳိးမ်ဳိးပြားရျခင္း မဟုတ္ ဘဲ၊ ၎၏ပင္စည္မွ
အျမစ္တြယ္အပင္ေပါက္ပြားမ်ားလာျခင္းျဖစ္သည္။
ၾကံပင္အား အရင္းမွ ခုတ္ထစ္ပိုင္းျဖတ္ ေသာ္လည္း က်န္ရစ္သည့္ အပင္ငုတ္မွ
အပင္သစ္ျဖစ္ကာ ၾကီးထားပြား မ်ားလာႏိုင္ပါသည္။ အဆစ္တိုင္းအဆစ္ တိုင္းတြင္
အျမစ္ေပါက္ စိုက္ပ်ဳိး ၾကီးထြားရွင္သန္လာႏိုင္ပါသည္။
အျခားေသာ၀ိေသသတစ္ခုမွာလည္း ရာသီဥတုဒဏ္ကို ၾကံၾကံခံ ႏိုင္ျပီး ေႏြ၊ မိုး၊
ေဆာင္း ရာသီစံု၌ပင္ ၎ပင္ကိုယ္အရည္အေသြးျဖစ္ေသာ အခ်ဳိဓါတ္အရသာမပ်က္ဆီးနိုင္ေခ်။ အစဥ္ ခ်ဳိျမသည့္ အရသာကို ေပးနိုင္စြမ္းသည္သာ ျဖစ္သည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ သားသမီးလူငယ္ေမာင္မယ္မ်ား အေနႏွင့္ မ်ဳိးဆက္ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ျခင္း၊ အစြမ္းသတၱိ တည္တံ့ခိုင္ျမဲေစျခင္း၊အမ်ဳိးသားထု တည္တံ့ခိုင္ျမဲတိုးတက္ၾကီးထြားေစျခင္းႏွင့္ ကိုယ္က်င့္တရား
ေကာင္းမြန္ခ်ဳိျမေစျခင္းမ်ားက္ုိ သရုပ္ျပ သြန္သင္ဆံုမၾသ၀ါဒျပဳျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
၀ါေခါင္လခ်ည္ျဖဴဖြဲ ့မဂၤလာသည္ ကရင္အမ်ဳိးသားထုတစ္ ရပ္လံုးအတြက္ စည္းလံုးညီညြတ္ေစမႈ၊ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းမြန္သန္ ့ရွင္းမႈ၊ အစြမ္းသတၱိနွင့္ ျပည့္၀ေစမႈ၊ ယဥ္ေက်းမႈ ထံုးတမ္းဓေလ့မ်ားကို ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေစရန္အ
တြက္ ျပန္လည္ ႏိုးေဆာ္တပ္လွန္ ့ေပးသည့္ပြဲေတာ္ တစ္ရပ္ျဖစ္ကာ
မိသားစုအလို္က္လည္း လုပ္ေဆာင္ေလ့ရွိ သည့္ စည္းလံုးခ်စ္ၾကည္ေရး
ပြဲေတာ္တစ္ရပ္ သာ ျဖစ္ပါသည္။
ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ရာ ဘာသာတရားႏွင့္ မည္သို႔မွ် ယွက္စပ္ဆင္ႏြယ္ျခင္းမရွိပါ။
၀ါေခါင္လျပည့္ ကရင့္ရုိးရာခ်ည္ျဖဴဖြဲ ့မဂၤလာပြဲေတာ္သည္ ေတာင္ေပၚ၊ ေျမျပန္ ့
ကရင္တစ္မ်ဳိး သားလံုး၏ မဂၤလာ ရွိေသာ ေန ့ၾကီးတေန ့ျဖစ္ပါသည္။ ဤေန႔သည္
ကရင္မိဘဘိုးဘြားတို ့၏ တစ္ခုတည္း ေသာ ရုိးရာအေမြးအႏွစ္ ၾကီးျဖစ္ျပီး
ကရင္အမ်ဳိးသားအားလံုး၏ စည္းလံုညီညြတ္ေရးကို တည္ေဆာက္ေပး ခဲ့ ေသာ ေန
့ၾကီးတေန ့လည္းျဖစ္ပါ သည္။
ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္
ေခတ္ကာလအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ျဖတ္သန္းေက်ာ္လႊား၍ အျမတ္တနိုးျဖင့္
ထိန္းသိမ္းဆက္ခံလာခဲ့ သည့္နည္းတူ ယေန ့ကာလတြင္လည္း သမိုင္းေပးတာ၀န္တ
ရပ္အေနျဖင့္ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းၾကရမည္မွာ ကရင္အမ်ဳိးသားတိ္ုင္း၏
ေရွာင္လြဲမရေသာတာ၀န္ၾကီး တရပ္ ျဖစ္သည္။
ဖါးစည္သံ
No comments:
Post a Comment