address

ေဒါနေျမေန႔စဥ္သတင္းဌာနသို႔ စာမူမ်ား ေပးပို႔လိုပါက ( dawnamyay2013@gmail.com ) သို႔ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္

Saturday, February 1, 2014

ဇြဲကပင္ ေကဘယ္လ္ကားစီမံကိန္း ရန္ပံုေငြတရားပြဲ ျမ၀တီၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ထိုင္းနယ္စပ္တို႔တြင္ ျပဳလုပ္မည္


1.2.2014

ကရင္ျပည္နယ္ရွိ ဇြဲကပင္ေကဘယ္လ္ကားစီမံကိန္း ရန္ပံုေငြရရွိေရးအတြက္ ေဖေဖာ္၀ါရီလတြင္ ျမ၀တီ ၿမိဳ႕မွ ထုိင္းနယ္စပ္ထိ ၁၀ ရက္ၾကာ ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္သည္ဟု ဘယ္လ္ကားစီမံကိန္းျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္ မတီမွ အတြင္းေရးမွဴး-၂ ဦးေစာေအာင္ခ်စ္က မဇၩိမကို ေျပာသည္။

ဇြဲကပင္ေတာင္ ဆံေတာ္ရွင္ ေကဘယ္လ္ကားစီမံကိန္းအား ပီနန္ဆရာေတာ္၊ ဇြဲကပင္ေတာင္ဆရာေတာ္ ႏွင့္ သံုးထပ္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ သံုးပါးတို႔၏ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး အဆိုပါရန္ပံုေငြရရွိ ေရးအတြက္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားမွ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁ ရက္မွ ၁၀ ရက္အထိ ျမ၀တီရွိေဒသမ်ားႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ နယ္စပ္ၿမိဳ႕အထိ တရားပြဲမ်ား က်င္းပျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္သည္။

ဦးေစာေအာင္ခ်စ္က “စီမံကိန္းေဆာင္ရြက္ဖို႔ ေျမတိုင္းတာေတြ၊ စာေဘးလုပ္ထားတာေတြ အားလံုးၿပီးလို႔ ဆြစ္ဇလန္(ႏုိင္ငံ)ကို အခ်က္အလက္ေတြ ပို႔ထားၿပီ”ဟု ေျပာသည္။

ယင္းတရားပြဲကို ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁ ရက္မွ၂ ရက္ထိကို ေမတၱာလင္းၿမိဳင္၊ ၃ ရက္မွ ၄ ရက္ထိ ေရႊကုကိ္ၠဳ၊ ၅ ရက္မွ ၆ ရက္ထိ တပ္မအန္(ထိုင္းႏုိင္ငံဘက္ျခမ္း)၊ ၇ ရက္မွ ၈ ရက္ထိ ေ၀ၚလီၿမိဳင္၊ ၉ ရက္မွ ၁၀ ရက္ထိ ျမ၀တီတြင္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက တရားပြဲမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္သည္။

ဇြဲကပင္ ေကဘယ္လ္ကားစီမံကိန္း ရန္ပံုေငြရရွိေရးအတြက္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက ဘားအံ၊ လိႈင္းဘြဲ႕၊ ေကာ့ကရိတ္၊ မႏၱေလး၊ ကေလာ၊ ေအာင္ပန္း၊ ေတာင္ႀကီးတို႔တြင္ တရားပြဲမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ယင္းေဒသ မ်ားတြင္ ဇြဲကပင္ေကဘယ္လ္ကား စီမံကိန္းျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္မတီအဖြဲ႕ခြဲမ်ားလည္း ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္။

ေကဘယ္ကားစီမံကိန္း ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ တရားပြဲမ်ားႏွင့္ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ားကုိ ၂၀၁၃ ၾသဂုတ္လက တည္းက ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ကရင္လက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကလည္း လွဴဒါန္းမႈမ်ားရွိခဲ့ရာ က်ပ္သိန္း ၄,၀၀၀ ေက်ာ္သာ ရရွိေသးၿပီး စီမံကိန္းအတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာသန္း၂၀ ေက်ာ္ (က်ပ္ေငြသိန္းေပါင္း ႏွစ္သိန္း) ကုန္က်မည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသည္။

ယင္းစီမံကိန္း ျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မတီမွ ျပန္ၾကားေရမွဴး ဦးေစာၾကည္၀င္းကလည္း “ဇြဲကပင္ေတာင္ သာသနာ့ေျမက ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဖို႔အတြက္ ဇြဲကပင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ ေရွာက္ေရးအသင္း ဖြဲ႕မယ္။ အဲဒီအသင္းေအာက္မွာ ေကဘယ္လ္ကားစီမံကိန္း ပါတယ္”ဟု ေျပာသည္။

ယင္းစီမံကိန္းအတြက္ လိုအပ္သည့္ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို ဆြစ္ဇာလန္ႏွင့္ ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံတို႔မွ မွာယူ မည္ျဖစ္ၿပီး မေလးရွားမွ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာမ်ား ပူးေပါင္းၿပီး ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီ တည္ ေဆာက္မည္ျဖစ္သည္။

ေကဘယ္လ္ကားသည္ လူ ၄၀ အထိ စီးနင္းႏိုင္ေသာ အႀကီးစားျဖစ္ၿပီး ေကဘယ္လ္ကားႀကိဳးကို လွ်ပ္ စစ္ေမာ္တာျဖင့္ ဆြဲတင္ပို႔ရသည့္ စနစ္ျဖစ္သည္။ ေကဘယ္လ္ကားတပ္ဆင္ၿပီးသြားပါက အထက္ႏွင့္ ေအာက္ ၁၆၅၀ မီတာ ကြာေ၀းေသာ ဇြဲကပင္ဆံေတာ္ရွင္ေစတီကုိ မိနစ္အနည္းငယ္ခန္႔ျဖင့္ ေရာက္ရွိႏိုင္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

Mizzima

No comments:

Post a Comment