address

ေဒါနေျမေန႔စဥ္သတင္းဌာနသို႔ စာမူမ်ား ေပးပို႔လိုပါက ( dawnamyay2013@gmail.com ) သို႔ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္

Saturday, February 1, 2014

မူလတန္းအဆင့္တြင္ တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကားႏွင့္ သင္ၾကားရန္ ေတာင္းဆို


1.2.2014

တိုင္းရင္းသား ေဒသမ်ားရွိ မူလတန္းအဆင့္ စာသင္ေက်ာင္းတို႔တြင္ ျပ႒ာန္း သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကားႏွင့္သာ သင္ၾကားေပးရန္ ဇန္နဝါရီလ ၃၁ ရက္ေန႔ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ ခဝဲၿခံ မ်က္မျမင္ေက်ာင္းတြင္ က်င္းပေသာ မိခင္ဘာသာစကား သင္ၾကားမႈ တိုးျမႇင့္ေရး ေဆြးေႏြးပြဲ တက္ေရာက္လာသူ တိုင္းရင္းသား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေတာင္းဆိုလိုက္သည္။

ေက်ာင္းသားႏွင့္ ဆရာအၾကား ဘာသာစကား ျခားနားမႈေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသား ကေလးငယ္မ်ား၏ ပညာေရး အခက္အခဲ မရွိေစရန္ ယင္းကဲ့သို႔ ေတာင္းဆိုရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ၎တို႔က ဆက္လက္ေျပာဆိုသည္။

မိခင္ ဘာသာစကားႏွင့္ သင္ၾကားခြင့္ ရသူမ်ားသည္ ဘာသာစကား ကြဲျပားမႈေၾကာင့္ ပညာဆက္လက္ သင္ၾကားရန္ ခက္ခဲၿပီး အစိုးရ၏ တိုင္းရင္းသားဘာသာ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္း မ်ားသည္လည္း လက္ေတြ႕ အံဝင္ခြင္က်မႈ မရွိေၾကာင္း ကယားတိုင္းရင္းသား ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚေမာ္ကိုျမာက ေျပာၾကားသည္။

အလားတူ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး၊ ပုသိမ္ၿမဳိ႕နယ္အတြင္း စေကာကရင္ လူမ်ဳိး အမ်ားစုရွိရာ မူလတန္းေက်ာင္း ၁၉ ေက်ာင္းကို သုေတသနျပဳ ရလဒ္မ်ားအရ စေကာကရင္လူမ်ဳိး ဆရာသင္ေသာ စာသင္ခန္းသည္ ဘာသာစကား မကြၽမ္းက်င္ေသာ ဆရာ၊ ဆရာမ သင္ေသာ စာသင္ခန္းထက္ တတ္ေျမာက္မႈ ရာခိုင္ႏႈန္း ပိုျမင့္ေၾကာင္း သုေတသန ျပဳလုပ္ခဲ့သူ ေဒၚေနာ္ခုရွီးက ေျပာဆိုသည္။

အခ်ဳိ႕တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကား မ်ားသည္ ျမန္မာဘာသာႏွင့္ သိသိသာသာ ကြဲျပားေသာေၾကာင့္ ဆရာ၊ ဆရာမ ဆိုလိုေသာ အဓိပၸာယ္ႏွင့္ သင္ၾကားေသာ သင္ခန္းစာမ်ားကို အလြယ္တကူ နားမလည္ၾကေၾကာင္း သုေတသန ပညာရွင္ ဦးတင္ေဇာ္က ျဖည့္စြက္ ေျပာၾကားသည္။
“မိခင္ဘာသာစကားနဲ႔ ဒုတိယ ဘာသာစကား ထူးျခားစြာ ကြဲျပားေနရင္ သင္ယူတဲ့ သူေတြအတြက္ ပိုခက္ခဲတယ္” ဟု ၎ကဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။

ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားရွိ မူလတန္း ေက်ာင္းမ်ားကို ေက်ာင္းခ်ိန္ ျပင္ပတြင္ တိုင္းရင္းသားဘာသာ သင္ၾကားခြင့္ ျပဳထားၿပီး သင္ၾကားမည့္ ဆရာအခ်ဳိ႕ကို ခံစားခြင့္မ်ားေပးကာ ခန္႔ထားသည္။

သို႔ေသာ္ တိုင္းရင္းသား ဘာသာကို ေက်ာင္းသုံး ဘာသာစကား သင္ၾကားခြင့္၊ စာသင္ေက်ာင္းတိုင္းအတြက္ သင္ၾကားေရး ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ခန္႔ထားေရး အတြက္မူ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးတို႔အၾကား ညႇိႏိႈင္းဆဲသာ ရွိေသးသည္။

The Voice Weekly

No comments:

Post a Comment