address

ေဒါနေျမေန႔စဥ္သတင္းဌာနသို႔ စာမူမ်ား ေပးပို႔လိုပါက ( dawnamyay2013@gmail.com ) သို႔ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္

Thursday, November 14, 2013

အာရွလမ္းမႀကီးေဖာက္လုပ္မႈတြင္ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ား လုပ္အားခအျပည့္မရ




14.11.2013

ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ျမန္မာျပည္ဘက္ျခမ္း ကရင္ျပည္နယ္၊ ျမ၀တီႏွင့္ ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕နယ္အၾကား ေဒါနေတာင္ေျခတြင္ ေဖာက္လုပ္ေနေသာ အာရွအေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးမွ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ားသည္ ထိုင္းအလုပ္သမားဥပေဒအရ ေန႔စားခ ထိုင္းဘတ္ေငြ ၃၀၀ႏႈန္း မရရွိဘဲ အလုပ္လုပ္ေနၾကရသည္။

ျမ၀တီၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ အာရွလမ္းမေဖာက္လုပ္သည့္ေနရာသို႔ ႏို၀င္ဘာ ၁၁ရက္ေန႔က သြားေရာက္ေလ့လာခဲဲ့ၿပီး အလုပ္သမား ၅၀ခန္႔ႏွင့္ စကားေျပာဆိုရာမွ လုပ္အားခ အျပည့္မရရွိမႈကို သိရွိခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာျပည္သားမ်ားအေရး ပူးတြဲလႈပ္ရွားမႈ ေကာ္မတီ(JACBA) ဥကၠဌ ဦးမိုးႀကိဳးက ေျပာသည္။

“အလုပ္စခိုင္းတုန္းက ထိုင္းဥပေဒသတ္မွတ္ႏႈန္းအတိုင္း ေန႔စားခေပးမယ္။ အခ်ိန္ပိုဆိုရင္ တစ္နာရီ ၅၆ဘတ္၊ စက္ယႏၱရားယာဥ္ ေမာင္းတဲ့ ျမန္မာေတြကို ဘတ္ ၃၀၀အထက္ ေပးမယ္ေပါ့။ ေနာက္ၿပီး တနဂၤေႏြနားရက္မွာလုပ္ရင္ ပံုမွန္ထက္ ႏွစ္ဆေပးၿပီး ေနမ ေကာင္းျဖစ္ရင္ လုပ္အားခမျဖတ္ဘူးလို႔ ေျပာခဲ့ေပမဲ့ ခုတႏွစ္ေက်ာ္လာတာေတာင္ အျပည့္မရေသးဘူးလို႔ ေျပာၾကတယ္။”ဟု ေကအိုင္စီသို႔ ေျပာသည္။

အာရွလမ္းမႀကီး ေဖာက္လုပ္သည့္လုပ္ငန္းတြင္ လမ္းေဖာက္သူအလုပ္သမား စုစုေပါင္း လူဦးေရ ၃၀၀ခန္႔ရွိရာ အလုပ္ၾကမ္း သမားမ်ားက ေန႔စားခအျဖစ္ ဘတ္ ၁၈၀မွ ၂၅၀ဘတ္အထိသာ ရရွိၾကၿပီး ယင္းသို႔ လုပ္အားခ အျပည့္မေပးေသာ ထိုင္းကုမၸဏီ မွာ ယခုစီမံကိန္းတြင္ ပါ၀င္ေသာ Sky Construction Co, ltd ျဖစ္သည္။

ထို႔အျပင္ စက္ယႏၱရားယာဥ္ႀကီးေမာင္းသူ ထိုင္းႏိုင္ငံသားမ်ားက ေန႔စားခဘတ္ ၇၀၀မွ ၁၀၀၀အထိ ရရွိၾကေသာ္လည္း ျမန္မာ ယႏၱရားယာဥ္ႀကီးေမာင္းသူမ်ားမွာမူ ေန႔စားခ ဘတ္ ၃၀၀ႏွင့္ ထမင္းဖိုး ၅၀ဘတ္သာရရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ယင္းသို႔ သတ္မွတ္ခ်က္ လုပ္အားခအျပည့္ မရရွိမႈအေပၚ ေအာက္တိုဘာလက အာဆီယံအေ၀းေျပးလမ္း လုပ္ငန္းခြင္သို႔ ေရာက္ ရွိခဲ့သည့္ အလုပ္သမား ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ အရာရွိ ေဒၚျမစန္း၀င္းထံ အေျခအေနမ်ား တင္ျပခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္ထိ တုံ႔ျပန္မႈ တစံုတရာ မရရွိေသးေၾကာင္း အဆိုပါျမန္မာအလုပ္သမားမ်ားက ေျပာသည္။

အာရွလမ္းမႀကီးေဖာက္သည့္ အလုပ္သမားကိုလင္းက “တနဂၤေႏြေန႔မွာ အလုပ္လုပ္ရင္ ႏွစ္ရက္စာရမယ္လို႔ မူလကေျပာတယ္။ လက္ေတြ႔မွာ တစ္ရက္ခြဲစာပဲေပးၿပီး အလုပ္မဆင္းရင္ ၂ရက္စာ ေငြျဖတ္တယ္။”ဟု ရွင္းျပေၾကာင္း ဦးမိုးႀကိဳးက ျပန္လည္ေျပာဆို သည္။

Sky Construction Co, ltd ၏ လုပ္အားခကို စာခ်ဳပ္စာတမ္းမရွိဘဲ အလြတ္သေဘာေျပာကာ အျပည့္မေပးျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ လက္ရွိလမ္းေဖာက္လုပ္ေနသည့္ အလုပ္သမားအခ်ဳိ႕က စုေပါင္းလက္မွတ္ေရးထိုးကာ (JACBA)မွတဆင့္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ အလုပ္သမား၀န္ႀကီးဌာန(ဗဟို)ရံုးႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတရံုးသို႔ တုိင္ၾကားေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ဟု ဦးမိုးႀကိဳးက ဆိုသည္။

ကရင္ျပည္နယ္အတြင္း လက္ရွိ အာရွလမ္းမႀကီး ေဖာက္လုပ္ရာနယ္ေျမသည္ ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအ႐ံုး (ေကအဲန္ယူ) ထိန္း ခ်ဳပ္ထားသည့္အတြက္ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၀၇ခုႏွစ္က ေဖာက္လုပ္ခဲ့မႈကို ေကအဲန္ယူက တားျမစ္ခဲ့ရာမွ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရတက္လာၿပီး ၂၀၁၂ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလတြင္ ေကအဲန္ယူႏွင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူလက္မွတ္ထိုးၿပီးေနာက္ ၎လမ္းစီမံကိန္းကို ျပန္ လည္ အေကာင္အထည္ေဖာ္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ အဆိုပါလမ္းစီမံကိန္း ၿပီးစီးသြားပါက ျမ၀တီၿမိဳ႕မွ ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕အထိ ကားျဖင့္ သြားလာလွ်င္ တစ္နာရီခန္႔သာၾကာေတာ့မည္ဟု သိရသည္။

ေကအိုင္စီ

No comments:

Post a Comment