address

ေဒါနေျမေန႔စဥ္သတင္းဌာနသို႔ စာမူမ်ား ေပးပို႔လိုပါက ( dawnamyay2013@gmail.com ) သို႔ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္

Thursday, November 14, 2013

ဇြဲကပင္ေတာင္ ဆံေတာ္ရွင္ ေကဘယ္ကားစီမံကိန္း လ်ာထားေငြ၏ ႏွစ္ရာခုိင္ႏႈန္းသာ ရရွိေသး




14.11.2013

ကရင္ျပည္နယ္ ဇြဲကပင္ေတာင္ဆံေတာ္ရွင္သို႔ တက္ေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ႏုိင္ရန္ ေကဘယ္ကားစီမံကိန္း ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ရန္ပံုေငြရွာေဖြခဲ့ရာ က်ပ္သိန္း ၄,၀၀၀ ၀န္းက်င္သာ ရရွိေသး၍ လိုအပ္ခ်က္ မ်ားစြာ ရွိေနေသးသည္။

စီမံကိန္းအတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၂၀ ေက်ာ္ (က်ပ္ေငြ သိန္းေပါင္း ႏွစ္သိန္း) ကုန္က်မည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသည့္အတြက္ ယခုရရွိထားသည့္ေငြပမာဏမွာ ခန္႔မွန္းေငြ၏ ငါးဆယ္ပုံတစ္ပုံသာ ရွိေနေသး သည္။

ေကဘယ္ကား စီမံကိန္း ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ တရားပြဲမ်ားႏွင့္ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ားကုိ ၂၀၁၃ ၾသဂုတ္လကတည္းက ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ကရင္လက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကလည္း လွဴဒါန္းမႈမ်ားရွိခဲ့ရာ သိန္း ၄,၀၀၀ သာ ရရွိေသးသည္ဟု စီမံကိန္းျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မတီမွ အတြင္းေရးမွဴး -၂ ဦးေစာေအာင္ခ်စ္က မဇၩိမ ကို ေျပာသည္။

ဇြဲကပင္ေတာင္ဆံေတာ္ရွင္ ေကဘယ္လ္ကားစီမံကိန္းအား ပီနန္ဆရာေတာ္၊ ဇြဲကပင္ေတာင္ ဆရာေတာ္ ႏွင့္ သံုးထပ္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ သံုးပါးတို႔၏ ႀကီးမွဴးဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။

လက္ရွိတြင္ ဇြဲကပင္ေတာင္ေအာက္မွ ေတာင္ေပၚသုိ႔ ေျခလ်င္ခရီး သုံးနာရီခန္႔ တက္ရကာ အလြန္ မတ္ ေစာက္သည့္ ေတာင္တက္ခရီးလမ္းျဖစ္ၿပီး ကားလမ္းေဖာက္လုပ္ရန္ အလြန္ခက္ခဲသည့္အတြက္ ေက ဘယ္ကားေဆာက္လုပ္ရန္ စီစဥ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။

စီမံကိန္းစတင္ရန္အတြက္ ႏုိ၀င္ဘာလအတြင္း ဆြစ္ဇာလန္ႏုိင္ငံႏွင့္စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆုိရန္ ရည္ရြယ္ထားေသာ္လည္း ယေန႔ထိ ထူးျခားမႈမရွိေသးဘဲ လက္ရွိတြင္ ေျမေနရာေရြးျခင္း၊ ေျမအေနအထား စစ္တမ္းေကာက္ ယူျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ရွိကာ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြင္း ၿပီးစီးႏုိင္ရန္ ရည္ရြယ္ထားသည္။

စီမံကိန္းအတြက္ လိုအပ္သည့္ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို ဆြစ္ဇာလန္ႏွင့္ ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံတို႔မွ မွာယူမည္ ုျဖစ္ၿပီး မေလးရွားမွ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာမ်ား ပူးေပါင္းၿပီး ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီ တည္ ေဆာက္မည္ျဖစ္သည္။

ေကဘယ္လ္ကားသည္ လူ ၄၀ အထိ စီးနင္းႏိုင္ေသာ အႀကီးစားျဖစ္ၿပီး ေကဘယ္လ္ကားႀကိဳးကို လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာျဖင့္ ဆြဲတင္ပို႔ရသည့္ စနစ္ျဖစ္သည္။ ေကဘယ္လ္ကား တပ္ဆင္ၿပီးသြားပါက အထက္ႏွင့္ ေအာက္ ၁၆၅၀ မီတာ ကြာေ၀းေသာ ဇြဲကပင္ ဆံေတာ္ရွင္ေစတီကုိ မိနစ္အနည္းငယ္ခန္႔ျဖင့္ ေရာက္ရွိႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

Mizzima - News in Burmese

No comments:

Post a Comment