10.3.2014
တိုင္းရင္းသား ေဒသမ်ားတြင္ မိခင္ဘာသာ အသုံးျပဳ သင္ၾကားေရးႏွင့္ မည္သည့္ အတန္းအထိ သင္ၾကားမည္ကို သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရအဖြဲ႕ကသာ ေဆာင္႐ြက္သင့္ၿပီး တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုံေသာ ေဒသအခ်ဳိ႕တြင္ ဘုံဘာသာစကားကို ေ႐ြးထုတ္ သင္ၾကားေရးအတြက္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ခ်ဳပ္ကိုင္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ၎က ေျပာဆိုသည္။
“တိုင္းနဲ႔ျပည္နယ္ အစိုးရေတြ တာဝန္ခံေတြက ဘယ္ႏွတန္းထိ သင္မယ္၊ ဘယ္ေလာက္ သင္မွာလဲဆိုတာ ဆုံးျဖတ္ရတာ။ သင္႐ိုးကို ဗဟိုက ထိန္းခ်ဳပ္ရမယ္ဆိုတာ ကြၽန္မတို႔လည္း လက္မခံဘူး” ဟု မတ္လ ၆ ရက္ေန႔ အမ်ဳိးသားအဆင့္ လက္ေတြ႕က်ေသာ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ေရးေဆြးေႏြးပြဲ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ စီးပြားေရးအႀကံေပး အဖြဲ႕ဝင္ ေဒါက္တာရင္ရင္ႏြယ္က ေျပာၾကားသည္။
အေျခခံပညာႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ေသာ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားအရ တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကားကို ၾကားခံ ဘာသာစကားအျဖစ္ သုံးစြဲျခင္းအျပင္ တြဲဖက္ဘာသာရပ္ အေနႏွင့္ သင္ၾကားျခင္းတို႔ကို ဆက္လက္ေဆြးေႏြးရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎ကဆိုသည္။
“ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးေနတဲ့ အထဲမွာ ပညာေရးနဲ႔ သယံဇာတ ခြဲျခားေရးက အေရးႀကီးဆုံး အခ်က္ပဲ” ဟု ေဒါက္တာ ရင္ရင္ႏြယ္က ေျပာဆိုသည္။
တိုင္းရင္းသားစာေပ ဖြံ႕ၿဖဳိးေရးႏွင့္ တိုးတက္ေရးအတြက္ အေလးေပး စဥ္းစားရန္ အမ်ဳိးသားအဆင့္ လက္ေတြ႕က်ေသာ ပညာေရး ေဆြးေႏြးပြဲ၌ ႏိုင္ငံေတာ္ ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာစိုင္းေမာက္ခမ္းက တိုက္တြန္းသြားသည္။
အရပ္ဘက္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ တိုင္းရင္းသား ပညာေရးအဖြဲ႕ အခ်ဳိ႕ကလည္း ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန၏ ေက်ာင္းခ်ိန္ျပင္ပ တိုင္းရင္းသားဘာသာ သင္ၾကားေရးသည္ ထိေရာက္မႈ မရွိေၾကာင္း အႀကံျပဳသည္။
ဆယ္စုႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ ရပ္နားထားခဲ့ေသာ တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကား သင္ၾကားခြင့္အတြက္ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ဘာသာစကား ၂၃ မ်ဳိးႏွင့္ ျပန္လည္ စတင္ခဲ့ေၾကာင္း ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနထံမွ စုံစမ္းသိရွိရသည္။
The Voice Weekly
No comments:
Post a Comment